Tävlingar

Jag måste fortsätta att gå på om hur jag älskar det här vädret! Det luktar verkligen speciellt när man går ut, man vaknar upp och så länge man klär på sig ordentligt är det inte så kallt att man behöver frysa.
Tillbringade hela dagen utomhus igår uppe i stallet på ponnytävlingarna. Stod vid in och utsläppet, vilket innebar att jag öppnade dörrar och pratade i en walkie talkie hela dagen. Kom dit vid nio precis innan allt skulle börja och stod där tills halv fem. Snacka om att jag var trött på kvällen. Jag är glad att jag inte stod inne på banan eller på framhoppningen, eftersom det hade inneburit att jag hade varit tvungen att lyfta på grejer och inte fått stå i lä och i solen. Det gick bra i alla fall, och vår förening gjorde bra ifrån oss tycker jag. Sen blir man ju lite chockad över hur vissa mammor beter sig mot barnen. Verkar som att det är mammorna som vill att barnen ska tävla, och att vissa av barnen inte är mogna för det. När man är 8-9 år gammal eller till och med yngre ska man väl fokusera på att det är kul att komma ut och hoppa och visa upp sig istället för att man nödvändigtvis ska vinna? De flesta hanterar det bra, men så finns det ju tyvärr dem som inte gör det...
.
Stack hem till Louise på kvällen. Jennie var också där, och det slutade med att vi satt och spelade kort och drack lite vin. Var så trött att jag glömde reglerna till skitgubbe och höll på att däcka på bordet efter ett par försök. Hade ont i halsen och kände mig förkyld, men det var antagligen bara för att jag var så trött. Idag mår jag bra. Åkte hem tidigt och sov gott till halv elva idag. Har drömt jäkligt obehagliga drömmar ett par nätter i rad nu, det är inte så kul. Eftersom det är den sista dagen den här veckan och mer har pågått under mitt huvud än vad det har gjort på väldigt lång tid tänker jag inte göra någonting vettigt alls. Helst stannar jag i pyjamasen och kollar på filmer. Kanske tar jag en promenad och låtsas att vi är två månader fram i tiden. Perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0