Veckans första dag.

Känns lite fel att inte gå upp förren vid 10 nu när det är måndag. Måste erkänna att hur mycket jag än älskar sovmorgnar kom jag in i rutinen som gjorde att jag kom upp på morgonen. Hade faktiskt ställt klockan på nio och hade släckt innan 1 i natt, men huvudet var så uppskruvat att jag inte kunde sluta tänka och låg vaken ett par timmar till.
Sedan var min familj extremt högljudd i morse. Var inne på mitt rum och sprang, katten kunde inte bestämma om han skulle ligga på mitt ansikte eller sträcka ut sig över hela sängen (fast han är så söt att jag inte kunde slänga ut honom) och någon släckte inte i trappan utanför mitt rum. Jag kan verkligen inte sova om det är tänt i närheten! Ligger bara och stör mig på det.
Tog ett litet tag att somna om till det, så jag skippade att gå upp klockan nio som var den ursprungliga planen. Nu har jag i alla fall kommit upp och sitter och lyssnar på Lars Winnerbäck och ska snart käka frukost. Ska se till att göra ett par saker här hemma nu på morgonen, sen ska jag till moster och köra henne till sjukhuset och sedan städa hemma hos henne.
.
Hade en riktigt fin helg den här gången. Söndagen blev precis som söndagar skulle vara, slappig. Städade rummet lite, analyserade sönder Inception med Suss över Skype, åkte en sväng ner till pappa för att hämta ett fönster, kollade på Nightmare before christmas och gick en sväng med Jennie på kvällen. Såg en annan film med, The invention of lying. Den var inte så rolig som jag trodde att den skulle vara, men absolut sevärd. En riktig må bra film, namnet till trots.
.
I veckan som kommer har jag inte så mycket planerat. Lite arbets och praktiksökande, ett Skypesamtal med Rowena imorgon och ett besök på arbetsförmedlingen på fredag.
För övrigt har bloggen krånglat lite. Det går inte att svara på kommentarerna! Jag blir galen, när jag försöker komma dit så vägrar sidan att laddas. Så om jag inte svarar är det inte för att jag dissar er, utan för att den allsmäktiga datorguden ser på mig med det onda ögat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0