Vintertid

Jag måste säga att jag saknar Halloween förra året! Känns i och för sig som om det var mer än ett år sedan då jag sprang runt i tunnelbanan i NY för första gången, hittade en svensk kompis från Stockholm som klädde ut sig till spöke med hjälp av ett färgglatt påslakan, satt och trängdes under ett paraply med ett glas Sangria i spöregnet och med så mycket smink att jag knappt kände igen mig själv med den gamla Au Pair kollegan och hennes vänner. Visst, kvällen slutade misslyckat men det är något jag alltid kommer att komma ihåg. 31 oktober var även dagen jag besökte Empire State Building, ni vet den King Kong klättrar på. Vi var typ de enda där. I vanliga fall skulle det vara minst två timmars kö men vi gick rätt upp utan att vänta alls. Kan inte vänta tills jag får resa tillbaka dit!
.
Förra kvällen var trevlig den med! Gick hem till Louise, mötte Jennie, Love, Baloo och Fille där. Satt och drack lite vin, hade trevligt och spelade de obligatoriska omgångarna av skitgubbe. Lagom kväll, skönt att bara ta det lugnt och sitta och hänga utan att göra något speciellt.
Blev väckt halv åtta i morse av en katt skrek i ansiktet på mig. Bokstavligt talat vrålade hon i ansiktet på mig. Hade bara sovit ett par timmar då, men det var bara att gå ner och mata dem så jag kunde få lite ro. Sedan dess har telefonen ringt fram och tillbaka, skönt att ha en extra timme att vila på.
Idag hade jag tänkt att börja jobba på Jontes flickväns present, hon har fyllt 20 och ska ha fest nästa helg. Kanske ut och gå eller rida en sväng senare?
Först ska jag beställa biljetter till Stockholm! Andra december ska jag och Suss har återförening uppe i huvudstaden. Längtar dit av många anledningar, att få träffa fröken Wilson, att få julhandla och få komma ifrån Knislinge ett par dagar. Börjar känna mig lite rastlös om man känner så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0