Frukostbloggen

Jag borde få en medlaj! Somnade redan kl 1 i natt och är därmed inte helt död idag... faktiskt så vaknade jag av mig själv vid nio och var inte alls trött. Jag tror inte det här har hänt någon gång i världshistorien innan.
Jobbcoachen ringde, 40 minuter tidigare än utlovad tid som alltid. Diskuterade lite med honom, eller rättare sagt, han diskuterade och jag höll med. Fast jag var vaken hade min hjärna inte satt igång.
Sprang ner, upptäckte att vi inte hade något bröd, åt lite nudlar och chips till frukost samtidigt som jag läste tidningen, duktig som jag är.
När jag slog igång datorn och Spotify såg jag att Brandon Flowers äntligen har släppt sitt album! Kärlek. För er som inte visste det är han sångaren i The Killers, ett av mina favoritband. De som spelar Human, nu vet? En av mina favoritlåtar ever är Read My Mind. Mr Brightside och A Dustland Fairytale är också kriminellt bra. Kritikerna brukar inte gilla dem så mycket, om jag har rätt. Men de är fortfarande grymma och jag grämer mig fortfarande över att jag inte såg dem på Hultsfred förra sommaren. Älskar dem för deras texter och för att sången sjunger med så grym inlevelse att trots att han inte har världens bästa röst låter det så.
Sitter alltså och lyssnar genom Mr Flowers album nu, och jag måste säga att jag är positivt överasskad. När jag fick reda på att han skulle göra ett soloalbum blev jag lite depp eftersom det brukar betyda att bandet splittras, men om jag har läst rätt nu ska de inte göra det. Det var till och med meningen att några av låtarna skulle bli Killers låtar från början, om jag inte har fel. Väldigt bra låtar. Kanske är det för att jag har lyssnat så mycket på the Killers de senaste åren som gör att jag inte riktigt gillar Flowers soloalbum riktigt lika mycket som jag gillar The Killers låtar.
Är rätt säker på att de här låtarna kommer att bli höstens soundtrack för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0