Hang with me

Idag har väl varit en mindre lyckad dag, om man säger så. Har legat hemma och mått dåligt större delen av dagen tyvärr efter bussfiaskot i morse, oförmögen till att röra mig ur sängen och göra annat än att föra tekoppen till munnen. Inte för att jag missade bussen, utan för att jag mådde fysiskt dåligt och kommer att göra det i några dagar framöver. Hann i alla fall gå genom flera olika utbildningskataloger, och har fått lite idéer till vad jag ska plugga. Kommer nog börja med några kurser redan i vår eftersom det inte verkar som att jobbet löser sig, och sedan börja plugga "på riktigt" i höst. De flesta utbildningar och program sätter igång då. Sakta men säkert börjar min framtid ta form. Problemet är ju bara att när jag läser hittar jag hut mycket som helst som jag vill plugga, " Jomen konstskola verkar intressant, eller varför inte journalist? Men här är ju någonting med mänskliga rättigheter, och hääär står det om Internationella Relationer!" typ. Nåja sista ansökningsdag till vårens kurser är 15 oktober så jag har ett tag på mig att fundera ut vad jag vill, känner mig ganska säker på vilka kurser jag vill gå i vår. Nu ska jag bara försöka klura ut det här systemet med CSN och distans och bla och bla...
.
Kvällen har tillbringats med Louise, kollade på Idol och valdebatten hos henne, sedan körde vi en kompis till Hässleholm i regnet. Herregud vad det regnar. Helt galet. Hemma tidigt ikväll igen, men det bryr jag mig inte så mycket om. Verkar vara på väg in i en lugn period efter sommarens fester.
Imorgon vet jag inte vad jag ska göra. Ska försöka ut på en långpromenad om vädret inte bråkar, och om jag är i form ska jag rita lite. Har inte gjort det alls i veckan. Eller jo, det har jag men det blev tyvärr helt misslyckat. Antar att man måste misslyckas med det är så frustrerande när man vet att man kan bättre. Sedan dess har jag, trots att jag har en bra idé, inte kommit igång med något seriöst. Bara en massa prestigelöst kladdande när jag kollar på film på kvällarna, tror knappt det finns bättre sätt att koppla av på. Nåja, på helgen har jag totalpaus från jobbsökandet och ska sätta mig ner med detta i lugn och ro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0