Home alone

Sitta helt ensam här hemma och lyssnar på musik. Har i och för sig nästan precis kommit hem från en dag i Kristianstad. Först mötte jag jobbcoachen, sedan gick jag en liten runda på stan, hem till moster och hjälpte henne med lite trädgårdsbestyr, sedan sprang jag runt i lågprisaffärerna i hopp om att hitta ritpapper till vettigt pris.
.
Jag hade lite pengar i händerna och det är inte så bra. Kände mig rikast i världen bara för att jag hade 150 spänn. När jag kom till Rusta hittade jag skisspapper som alltid är bra att hamstra, men de hade också en massa oljefärgsgrejor. Som jag inte kan måla med. Det började klia som tusan i fingrarna när jag såg detta, tänkte: ja men jag lär mig väl måla med det, det kan inte vara så svårt... Till slut så slängde jag tillbaka dem i hyllan och rusade ut ur affären.
När jag får pengar lovar jag att det första jag gör är att jag ska ut på årets shoppingspree. Sedan ska jag köpa hem bättre papper, snygga tusch pennor, biljetter till Lady Gaga och spara till sommarens resor (ja, jag har redan börjat planera). All in my mind.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0