Inception

Klockan är kvart i ett och jag har precis vaknat, men det är inte som det ser ut. Jag var faktiskt uppe redan för sju timmar sen och körde moster till sjukhuset i Hässleholm. Hoppas att hennes operation har gått bra, ska nog dit senare ikväll och hälsa på henne med mamma, sjuksköterskorna ville inte att jag skulle stanna kvar innan hon gick in på operationen. Trött som jag var efter hela fyra timmars sömn knallade jag hemmåt med musiken på högsta volym för att inte däcka bakom ratten.
.
Anledningen till att jag inte fick mer sömn igår kväll var för att jag var och såg en alldeles underbar film, Inception. Den har ju gått på bio ett bra tag nu men tyvärr är jag inte den biofantatiker jag var för ett halvår sedan på grund av pengabrist, men det var absolut värt pengarna att gå och se den. Årets bästa film, right up there with Alice. Kan nog inte välja bland de två.
Det hela kretsar kring möjligheten att stjäla och plantera idéer i sömnen. Den påminner lite om Matrix, eftersom jag har en käsla av att man måste se den ett par gånger för att förstå allting som händer. Storyn är jättebra och stressar sig inte fram många andra filmer, trots att det händer någonting i stort sett hela tiden. Den är sjukt spännande med. Jag brukar inte vara så mycket för action, men de scener som de hade har var sjukt coola och välgjorda. De var så himla snygga, kunde inte ta blicken från bioduken, inte ens under den obligatoriska biljakten som jag brukar tycka är sjukt tråkig. Se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0