Möte

När jag klev in på kursen som arbetsförmedlingen höll i imorse förväntade jag mig halvt att stöta på hälften av de gamla klasskompisarna från högstaditet, men faktiskt inte. Det var massa människor där som jag aldrig hade sett innan. Vissa hade inte slutbetyg från gymnasiet, vissa hade kandidatexamen från universitet utomlands. Skönt att veta att man kan tyvärr hamna som arbetslös även om man är högutbildad. Eller skönt och skönt- jag menar att det kan verkligen hända vem som helst.
Var inte så dödstrött i morse som jag trodde jag skulle vara. Så länge jag var iväg och lyssnade höll jag mig faktiskt ganska pigg. Vi var där bara i någon timme och de förklarade vad schemat gick ut på. Vi ska på studiebesök på olika arbetsplatser, vi får tillgång till SYO en gång i veckan (YES ropade jag i huvudet, någon som kan hjälpa mig med ansökningar till högskolan!) och så lite andra grejer. Två timmar varje dag i fyra veckor, det här kommer jag att klara utan problem. De som höll i det verkade jättetrevliga. Tycker det är jättebra att de anordnar sådana här grejor och försöker se till att unga får en fot in i arbetslivet. Det är lätt att känna sig övergiven när arbetsförmedlingen inte hör av sig på tre månader... Jag hoppas bara att det inet krockar med Jobbgarantin som jag ska på infomöte om på onsdag.
.
Nåja, så fort jag hade fått i mig mitt morgonte gick jag och la mig igen, kände mig så trött och snurrig att det inte verkade vettigt att stanna uppe. Preeeeecis när jag höll på att somna ringde Jennie för att kolla om hennes mobil funkade typ. Och jag kunde inte somna om. Tack, Jennie. Tack. Jag gjorde ändå ett tappert försök att somna, men när jag behövde gå på toa tredje gången på två timmar gav jag upp.
.
Dagens projekt blir att försöka hitta min jobbcaochs mejladress och att städa toan. Hurra. Jag är för övrigt fortfarande helt snurrtrött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0