Skånetrafiken vill inte att jag ska jobb

Alltså.
.
Nej. Inte igen.
.
Nu får det väl vara nog.
.
Skånetrafiken säger jag bara. De har förstört min dag. Igen.
.
Jag har gått upp innan klockan bara var sju för att stå och vänta på den jäkla bussen. Och jag väntade. Pratade lite med en gammal kompis vid bussen. Väntade mer. När klockan var 07.52 insåg jag att det inte fanns en chans att hinna till Helsingborgståget som skulle gå klockan 08.22, att bussen skulle anlända till stationen efter tåget har lämnat det. Då mötet började klockan 10 och bara varade i några timmar, och hur jag än vände och vred på det skulle det sluta med att jag blev en timme sen. Inte lönt att åka dit och komma en timme för sent och sedan åka hem nästan med en gång.
Gick hem, och precis när jag kom in och beklagade mig för en sovande katt hörde jag hur bussen körde förbi och såg det gula taket över träden. Då var klockan 07.55.
Herregud, jag blir så jävla arg! ÅÅÅHHH!!! Det är krig!!
.
Antar att jag gör ett nytt försök nästa vecka istället. Om jag kommer iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0