Lördag morgon

Den senaste veckan har det varit torrt med jobb ute på nätet. Har inte hittat något som jag är kvalificerad att söka egentligen, och det som jag väl är kvalificerad att söka ligger nere i Malmö och Lund. Och med tanke på att jag redan har skickat ner typ 300 ansökningar till den regionen men inte fått något svar tror jag att man måste bo där nere för att ens ha någon chans på de jobben? Suck, jag vet inte vad det är för fel.
.
Egentligen så känner jag mig inte speciellt motiverad att söka jobb. Är inne i en kreativ period just nu och sitter i princip och ritar non stop. När det väl går lätt är det bara att köra på, tycker jag. Gör jag något annat kan jag inte koncentrera mig. Hade ställt in mig på en trist hemmakväll igår, började färglägga det som låg framme på skrivbordet och stängde ute världen i fem timmar. Jag skojar inte. Jag satt ner och jobbade koncentrerat i fem timmar med endast en fem minuters toa och koka te paus. Märkte inte ens att tiden gick, hoppsan så var klockan nästan ett när jag var färdig. Efter det var jag alldeles övertrött, men hjärnan fortsatte att köra på högvarv och jag började skissa på en massa andra grejer. Blev väldigt nöjd med resultatet och somnade tillslut vid halv fyra.
Målade med akvareller och tusch igår, och jag måste säga att jag ser framsteg om man jämför med hur jag målade för ett par månader sedan. Jättekul! Nu ska jag renrita (är det ett ord?) en av skisserna som jag gjorde igår, sen måste jag städa rummet och efter det får jag se vad som händer.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0