Pepp inför imorgon

Klockan är bara 10.34 och jag tänkte bara skriva lite snabbt innan jag trillar ner i sängen. Det har varit en stressig dag med mycket nerver. Gud jag har ju sån rädsla för att ta kontakt med folk jag inte känner. Det krävdes nog varje uns av självkontroll från min sida att inte bara strunta i allting och faktiskt genomföra det jag lovat mig själv, alltså att verkligen gå in i butikerna som jag ringde igår och lämna mitt cv. Ännu värre var det då jag dessutom hade lovat mig själv att gå in i en del andra butiker med och lämna mitt CV för att höra vad de säger. Speciellt då man kanske känner att man egentligen inte passar in i rollen som den välklädda kassörskan med perfekt smink och hår. Det var ett bra tag sedan jag var så nervös som jag knallade in på Hemmakväll, med ett leende som kanske lite mer liknade ett rovdjursgrin, och med skakande händer lämnade över mitt CV. Herregud.
Det är ju så löjligt att man blir nervös av något sånt här egentligen. Jag som på egen hand har flugit över atlanten och utan att känna en enda människa i förväg lyckades skapa mig ett alldeles förträffligt liv där borta, blir skakis ändå ner i mina Converse för att lämna över ett CV.
.
Sprang runt och upprepade denna procedur i Kristianstad ett antal gånger innan jag körde till Hässleholm och gjorde samma historia där. Inga mirakulösa jobberbjudanden, men det förväntade jag ju mig inte heller. Fick dock presentera mig för ett gäng personalchefer och prata med dem i några minuter, vilket jag tyckte kändes bra. Några skulle anställa nya om ett tag, en nästa vecka och en i oktober... kanske blir nåt. Vem vet.
.
Hamnade hos Emma på fika efter det, Jessica och Carl gjorde också ett besök. Vi bestämde oss för att gå och se Inception, som jag har velat se sen typ maj, ikväll. Då jag hade lovat att jag skulle laga mat ikväll var det bara att kasta sig hem i bilen, fixa maten på rekordtid, hoppa in i bilen igen och köra tillbaka till Hässleholm. Som vanligt fick jag vänta ett tag på att The Stoby Crew skulle bli klara att åka, och vi hann precis in till bion 19.00 då filmen skulle börja. Tror ni inte då det visar sig att det bara är en dålig kopia av filmen som visas? Alltså att själva kvaliteten på filmen är dålig, men massa repor i så man knappt kan se vad som händer. Vi struntade i det, äventyrade runt lite i min bil på McDonalds och sedan körde jag hem, kollade på Idol och åt chips. Spännande kväll.
.
Imorgon ska jag utsätta min psykiska hälsa för ännu en prövning. Ska till Helsingborg, helt själv, och gå på rekryteringsträff på ett ställe jag aldrig har varit på innan.
.
Låtsas att du ska på en nätverksmöte i New York, Elinor. Det är inte så stor skillnad. Kanalisera din inre Blondinbella, minus pälsarna. Och sedan är det helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0