Frustration

Min dag började på ett väldigt speciellt sätt. Vaknade, såg att klockan var närmade halv tolv, mindes mitt löfte som jag gav mig själv igår, alltså att göra allt det som jag struntade i då för att jag var för trött. Hoppade in i duschen, ut igen och satte igång datorn.
Jag måste säga att sedan jag permanentade håret har det blivit helt annorlunda! Mycket mer volym och mycket torrare (alltså behöver jag inte tvätta det varje dag längre eftersom det suger upp fettet, jättebra) När jag fönar det torrt får jag en volym som heter duga! Anyway, jag begav mig i kast med detta, och när jag som bäst stod och drog ut lockarna slocknar hårtorken. Poff, sa det. Dead and gone. Nu sitter jag här med halva håret supervolymigt och rakt, och andra jättekrulligt. Kul, skitkul. Måste vänta på att det ska torka, sen åker plattången fram. Det är inte ofta jag drar mig för att mgå ut på grund av utseende, men nu vet jag inte om jag skulle gå ut om det ens brann i huset.
Håll tummarna för att jag slipper öppna dörren nu.
.
Har kollat runt på lite jobb nu, har inte hittat någonting. Eller jo... jag har hittat tjänster som jag nog skulle passa bra till. Bara ett problem: Har man inte erfarenhet ber de en att inte ens skicka in ett svar. Om man är 20 år, ska börja plugga och gick en teoretisk linje på gymnasiet, hur ska man då kunna vara kvalificerad för något jobb om alla KRÄVER antingen erfarenhet eller utbildning? Och så kallar de ungdomar för lata! Jag blir så arg, jag har sökt nu på hur mycket som helst i flera månader, jobb som jag för ett år sen aldrig skulle kunna se mig själv göra. Man får liksom inte ens någon chans hos vissa företag. Det kanske är annorlunda i storstäderna, vad vet jag? De flesta jobb i skåne finns i Lund, Malmö och Helsinborg, vilket jag gärna skulle flytta till men med min ekonomi finns det ingen chans att jag flyttar hemifrån på ett bra tag ännu. Politikerna tjatar om hur de ska fixa jobb, men hur mycket blir det i verkligheten? Jag har inte bestämt mig för vad jag ska rösta på ännu, men om det är något parti som verkligen satsar på ungdomarna så kommer jag att rösta på dem, för att vi ska få det lättare att komma ut i arbetslivet.
Stoppar mig själv nu innan jag har skrivit en hel roman på detta ämnet. Man blir bara så oerhört frustrerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0