Första inlägget 2011

Har precis haft några vänner över och kollat på Sagan om ringen. Jag tror bestämt att det måste vara den bästa film som någonsin har gjorts. Svullade lite gott innan de stack hem för ett tag sedan, vi ska fortsätta med film 2 någon dag snart.
.
För att skriva lite snabbt om nyår, så kan jag väl säga att det var trevligt. Mådde småilla hela kvällen med påföljden att jag inte klarade så mycket alkohol och såg raketerna smälla in året med nyktra ögon. Frös gjorde jag med- herregud vad kallt det var! Värsta stormen! Tack och lov fick vi skjuts när vi skulle fram och tillbaka från festen vi var på. Var tillbaka i Jennys lägenhet (där jag, Elin och Emma ockuperade bäddsoffan) ganska tidigt då jag och Elin satte igång Anastasia medans de andra kämpade sig tillbaka mot Harrys. Höll på att somna precis i slutet av filmen, men vaknade till av musiken på eftertexterna och var tvungen att gå på toa. Kunde verkligen inte sova efter det, så somnade inte förren nån gång efter fem och tog första bussen hem kvart i elva dagen efter, var gaaanska trött om man säger så. Var en helt okej nyår och hade säkert varit bättre om jag inte kände mig spysjuk så fort jag luktade på alkoholen. Men jag har haft sämre om man säger så!
Var först hem av alla i familjen och välkomnades av tre mycket nöjda katter som lyckats öppna spannen till torrfodersburken någon gång under natten. De såg alla smått illamående ut och vinglade lite när de gick.
.
Idag har jag banne mig varit aktiv! Promenerade ner till far min, genom snön, och matade Lennart innan jag promenerade två kilometer tillbaka igen. Såhär i efterhand undrar jag varför jag helt enkelt inte tog skridskorna och åkte ner. Det hade varit fullt möjligt och kanske lite roligare än att balansera mig fram i en fart av ca 200 meter i timmen.
Hjälpte lillebror att plugga körkorts teori inför hans uppskrivning om en vecka. Känner mig verkligen som en veteran i körkortssammanhang nu! Kom med värsta tipsen hur han skulle plugga, hur han skulle tänka... kanske kan söka jobb som jobbcoach?
.
Imorgon måste jag in till stan och köpa födelsedagspresent åt den lilla lillebroren som fyller 6! Har ingen aning om vad jag ska köpa, kanske ett tillägg i hans bakugansamling. Han fick extremt många i jul... Sedan har jag en känsla av att något annat måste fixas, men jag har ingen aning om vad. Allt är i sin vanliga ordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0